Eul'
mulquiniun
Ta zic ta zac ta zic ta ta zac
Ta zic ta zac ta zic ta ta zac
Si vous passeu dins
l'Caimbrésis
Arrêteu-vous danc à Quiévy
C'tot un villach' eud' tisseus d'toiles
Dans des cieux rimplis d'arnitoiles
Eul' tisseur n'est pos un
glou-bierque
Eud' ban matin et jusqu'au vierp'
Su l'plincke du qui poss' sin basuwe
Y sacqu' su l'sonnette camme un suwe
Y a béw ouvreu autait qui
peut
Y n'a jamais s' n' azibeulteu
Y a béw euss dém'nun camme un diap'
Y'é toudis camme un misérap'
Au fand d'sin treuwe souvint y
kint'
Si ça n'avince pos y s'tourmint'
In faisant courir eul' navette
Y n'é pos toudis à s'coyette
Dins l'gayolle qu'ié pindu
pré d'li
Un oséwe li tiunt copagnie
Y'é là pou li donnun courach'
Quind y n'a pos l'coère à
l'ouvrach'
A Valécinnes iy do
porteu
Euss' toile quind al é bun fileu
Pis y va s'rimplir l'estomac
Mau d' "La Grilleurte" dins l'rue des Crats
Vous r'marqu'run bun qu'les gins
d'Quiévy
Y n'parl'tent pos camme à Paris
Y sant fiers et y sant capap's
Et leu patois y'é formidap'
Ta zic ta zac ta zic ta ta zac
Ta zic ta zac ta zic ta ta zac
Jacques WAXIN
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Les enfants, dont l'esprit de
dérision et de moquerie est bien connu
chantaient parfois à tue-tête dans les
rues :
Ta zic, ta
zac, ta zic, ta zac
T'as du brin à t'casaqu'
car, comme dirait un humoriste,
si "marcher dedans" porte bonheur, en avoir
à sa veste est peut-être aussi un
moyen de conjurer le mauvais sort (ou le triste
sort dévolu au mulquinier).
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En cas de
difficulté pour la traduction, consultez le
GLOSSAIRE
Pour
connaître
Le
travail des
mulquiniers
Leurs
coutumes

Armoiries du
corps des mulquiniers
Pour la bonne marche de l'outil,
le tisserand portait un sabot à un pied, et
à l'autre une savate plus
légère qui lui permettait de fatiguer
beaucoup moins.
Avec le pied chaussant la savate, il actionnaitles
marches qui mettaient en mouvement les cadres de
l'équipage.
Les sonnettes ainsi que les bricoteaux du haut et
du bas étaient actionnés par des
ficelles.
Sous les deux marches en bois sur lesquelles le
pied appuyait un trou avait été
creusé pour permettre à chaque marche
de descendre plus bas.
Bien sûr, le travail des bras et des jambes
devait être synchronisé et
coordonné.
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